CENTRUM...Twój partner w nieruchomościach
Interaktywna mapa Elbląga:
Nieruchomości CENTRUM
ul. Giermków 4/2, Elbląg
biuro@centrum.elblag.pl
www.centrum.elblag.pl
tel: 55 236 23 10
kom: 603 678 559

godziny otwarcia biura:
pon-pt: 8.30 - 16
inne terminy - do uzgodn.
Jesteśmy członkiem:




 
  Porady.

 

Jak dobrze przygotować i prezentować nieruchomośc na sprzedaż.
(02.11.2009)

Decyzja o sprzedaży nieruchomości wiąże się z zaistnieniem jej na rynku. Sukces przedsięwzięcia, zależy od szeregu działań. Dobrze sprzedana nieruchomość jest wynikiem przedstawienia jej w jak najlepszym świetle oraz właściwego wyeksponowania jej zalet. Niewielki nakład pracy jak i finansów może przynieść wymierny skutek w postaci przyśpieszenia procesu sprzedaży i uzyskania wyższej ceny. Koniecznym elementem jest, aby nieruchomość wywarła na kupującym korzystne wrażenie. Na ogół sprzedający, mimo że nie wymaga to wielu nakładów nie przywiązują dużej wagi do estetyki. Tymczasem kupujący oglądając nieruchomość, często oczyma wyobraźni widzi swoje wymarzone mieszkanie. Dbałość o estetyczny wygląd należy ograniczyć do wymiany elementów zniszczonych czy podmalowania odprysków, co nada nieruchomości lepszego wyglądu. Nie należy wymieniać szafek kuchennych, bądź glazury w łazience, ponieważ każdy ma inny gust, a nie ma potrzeby ponoszenia większych nakładów, które mogą się nam nie zwrócić.

Istotnym elementem będzie zwrócenie uwagi na kilka przydatnych porad zamieszczonych poniżej:

  • WEJŚCIE – już na wejściu można mile zaskoczyć potencjalnego kupującego. Wchodząc do nieruchomości (mieszkania/domu) osoba zainteresowana kupnem powinna widzieć uprzątniętą posesje, wykoszony trawnik, odświeżone drzwi wejściowe. Należy pamiętać, że kwitnące kwiaty i zadbana zieleń zawsze wygląda zachwycająco;

  • KUCHNIA – powinna być jasna, czysta i pachnąca. Należy uporządkować szuflady, kredensy, dokładnie przetrzeć blaty i schować rzadko używane sprzęty kuchenne. Bałagan i rozgardiasz wywiera naprawdę niemiłe wrażenia;

  • CZYSTOŚĆ – koniecznie trzeba posprzątać, należy umyć okna, uprzątnąć balkon oraz dobrze przewietrzyć nieruchomość;

  • OŚWIETLENIE – w ciągu dnia należy odsłonić żaluzje, zasłony i rolety. Wieczorem koniecznie pozapalać światła, aby Twój dom wydawał się jasny i przytulny. Światła dodają koloru i ciepła. Kupujący czują się wtedy mile widziani;

  • ŁAZIENKA – należy sprawdzić krany, skontrolować nieszczelności, uszkodzenia i brzydkie zacieki w wannach i prysznicach. Można wystawić ładne ręczniki, zasłony prysznicowe i akcesoria łazienkowe ;

  • ZWIERZĘTA DOMOWE- (oczywiście chodzi o te większe i wolnobiegające) należy bezwzględnie zamknąć w jednym pomieszczeniu lub usunąć z mieszkania na czas prezentacji. Nie powinny się plątać między nogami. Wynika to ze względów bezpieczeństwa kupujących, jak również i estetycznych. Nie wszyscy kupujący są zwolennikami czworonogów. Trzeba również wyeliminować nieprzyjemne zapachy zwierząt unoszące się w pomieszczeniach. Niezbyt dobre wrażenie robią miski do karmienia, kuwety z piaskiem, materace do spania i inne akcesoria zwierząt w kuchni lub łazience;

  • ODŚWIEŻONE POWIETRZE- świetny efekt wywiera mocno wywietrzone mieszkanie lub dom, ewentualnie z unoszącym się w spray miłym zapachem do pomieszczeń.

W trakcie rozmowy z potencjalnymi nabywcami należy uwypuklić wszystkie zalety sprzedawanej nieruchomości: np. doskonała lokalizacja, dobry dojazd dostępność sklepów, centrów handlowych i rozrywkowych, możliwość dojazdu środkami komunikacyjnymi oraz dostępność szkół i opieki zdrowotnej. Wszystkie te czynniki są brane pod uwagę przez potencjalnego kupującego przy wyborze oferty.

Ważne jest także, unormowanie stanu prawnego nieruchomości przed wystawieniem jej na sprzedaż. Jeśli spłaciliśmy kredyt, należy sprawdzić czy została wykreślona hipoteka z ksiąg wieczystych, aby uniknąć przykrych niespodzianek. Zaświadczenia ze spółdzielni, wspólnoty oraz dostawców mediów o nie zaleganiu z opłatami będzie mile widziane przez potencjalnego kupującego.

W chwili gdy w twoim domu będą pojawiać się osoby zainteresowane kupnem nieruchomości traktuj ich jak swoich gości, a nie zawracających głowę intruzów. Zaproponuj coś do picia, nie żałuj czasu na chwilę rozmowy.
 
Wytykanie wad lokalu jest często elementem strategii kupujących w celu wzmocnienia ich pozycji w zbliżających się negocjacjach cenowych. Powstrzymaj się zatem od negatywnego komentowania często niezbyt miłych uwag wizytujących. Strony mogą mieć różne wyobrażenie co do wartości nieruchomości i w przypadku konfrontacji tych opinii nigdy nie należy reagować złością. Podczas negocjowania ceny cierpliwość jest zawsze wskazana.

Należy także pamiętać, że zlecając ofertę agencji nieruchomości lub zamieszczając ogłoszenie w prasie/portalu internetowym lepiej jest podać niższą cenę wyjściową i mniej ustąpić przy negocjacjach niż zbyt wysoką do negocjacji – powód jest prosty: zbyt wysokie ceny wyjściowe zniechęcą potencjalnych nabywców do oglądania nieruchomości i poznania jej wszystkich walorów.

Pamiętajmy, że rynek nieruchomości rządzi się swoimi prawami i ma również swoje wymagania, a bez poznania jego specyfiki i dołożenia należytego wysiłku nie uda się osiągnąć sukcesu. Zatem przy każdej następnej wizycie potencjalnych nabywców, bądźmy mądrzejsi o doświadczenia z poprzedniej.

 

 

Wstecz


 

 

Polecane oferty
Jesteś gościem: 19355648
Dom mieszkanie Elbląg
 ::  Copyright © 2015 Biuro posrednictwa nieruchomosci  
CENTRUM
, Elbląg  :: 
Strony partnerskie
  :: Wykonanie   MBS Systems, Powered by: GaleoGrupa.pl
  ::